formula-e-ke-stazeni.jpg

DSV-03 A FORMULA E AUTÓJA

A LEGJOBB AUTÓ, AMIT EDDIG A DS PERFORMANCE-BAN FEJLESZTETTEK

Ebben a szezonban mindegyik csapatnak ugyanaz a közös technikai alapja, mint a 2016-2017-es évek autóinak: az alváz, az első tengely meghajtó és az akkumulátor azonosak minden autóban. Másrészről a sebességváltót, a motort, a hátsó rögzítőelemeket és az elektronikus rendszereket az egyes versenytársak kívánságainak megfelelően módosítják.

"A DSV-03 autónál folytattuk a DSV-02 autón végzett munkákat, melyeket, ahogy mondani szokták, zöld réten kezdtük", mondja Thomas Chevaucher, a DS Performance műszaki igazgatója. "Amíg az ötödik szezon (2018-2019) autójára várakozunk, amelyen már hosszú ideje dolgozunk, és amely valóban forradalmi lesz, a 2017-2018-as szezonban úgy döntöttünk, hogy ugyanazt az alap 'hardvert' tartjuk fenn, vagyis hasonló motort és sebességváltót használunk, mint a DSV-02 autónál. Ez a választás nemcsak azt teszi lehetővé számunkra, hogy kihasználjuk az elmúlt két év munkáját, hanem szintén lehetővé teszi számunkra, hogy az egyetlen komponensre összpontosítsunk, melyet az érvényes irányzatoknak megfelelően folyamatosan fejleszthetünk a Formula E autó részére, és ez a szoftver. A megengedett teljesítmény növelése 170 kW-ról 180 kW-ra nagy igényt támaszt az energiafogyasztás kezelésére, mivel az akkumulátorok kapacitása ugyanaz marad. A szoftver fejlesztésnek köszönhetően a DSV-03 erősebb - 0-ról 100 km/h-ra (0-ról 62 mph-ra) csupán 3,7 másodperc alatt képes gyorsulni (a DSV-02 autónak 4 másodpercre volt szüksége az azonos gyorsulásra), és emellett kevesebb energiát fogyaszt. A DSV-03 kétségtelenül a legjobb autó, amelyet ezidáig is sikerült kifejlesztenünk."

A DSV-03 kutatási és fejlesztési munkáját 2016 októberében indították el. Ami a DSV-02-t illeti, számos számítógépes szimulációt végeztünk, hogy megtaláljuk a legjobb technikai megoldásokat.

E munkák eredményeit más PSA Motorsport fióktelepek számára is biztosították. Több "architektúra", azaz a motor és a sebességváltó kombinációjának tesztelése után a DS Performance csapatok úgy döntöttek, hogy nyomon követik a 2016-2017 bajnokságot, és hasonló alapfunkciókat használnak, hogy a bevált meghajtók legnagyobb részét kihasználják. "A legjobb választás a következő szezonra a tapasztalataink kihasználása, és az eddigi működő munka megőrzése volt" mondta Xavier Mestelan Pinon, a DS Performance igazgatója. "Ezen kívül az adatok, melyeket a 2016-2017 szezonban a DSV-02 versenyei során szereztünk, a DSV-03 fejlesztésekor nagyon hasznosak voltak. Bizonyos területeken szilárd alapot nyertünk a mélyebb kutatásra, és haladtunk az energiafogyasztás és az akkumulátor működés kezelésében."  A hátsó felfüggesztés pántjaiban található villanymotor, sebességváltó és a szén távtartó elemek ellenőrzése után a DS Performance csapatai folytatták a szoftver fejlesztését. A szoftver terület alapvető fontosságú. Kihangolt szoftver nélkül a Formula E versenyautó nem képzelhető el.

Szoftver - a Formula E legfontosabb alkotó eleme

"A szoftver az egész autóirányítás egyetlen olyan területe, amelyet egész évben fejleszthetünk és tökéletesíthetünk", mondta Thomas Chevaucher, a DS Performance műszaki igazgatója. "A DSV-03 szoftvert 2017 januárjában kezdhettük el tesztelni, ebben az évben a szezon december helyett októberben kezdődött. Ez egy nagy előny, mivel a DSV-03 versenypályán való tesztelése során szerzett eredményeket beépíthettük a DSV-02 szoftverébe, és kipróbálhattuk a verseny során. Ez a kettős visszajelzés és a kedvezőbb verseny menetrend lehetővé tették számunkra, hogy gyorsabban továbblépjünk és hatékonyabban dolgozzunk."

A szimulátor, mint a fejlesztés gyorsítója

Az alkatrészek tervezése, a gépkocsi és az elektronikus vezérlőrendszer fejlesztése a számítógépen történik, és a szimulátoron egyre nagyobb és nagyobb mennyiségű munka zajlik. Az irányzatok a versenypályán való tesztelést évente csupán 15 napra engedélyezik, viszont a szimulátoron való tesztelést nem korlátozzák. Ezért a PSA Motorsport laboratóriumaiban a DS Performance csapatai, a mérnökök és a pilóták számára csúcstechnológiai szimulátor áll rendelkezésre, ahol ellenőrizhetik a megoldásaikat és folytathatják a szoftver tökéletesítését. "Ez nemcsak a versenypályán való vezetés tökéletesítését teszi lehetővé a pilóták számára, de a bizonyos szempontok kihangolását, és az autó egyes funkciói optimalizálását is" folytatja Thomas Chevaucher.

Hangsúlyozni kell azt is, hogy a DS Performance az emberekbe fektet, és a csapat megtartotta összetételét az előző szezonból (kb. 25 mérnök) a DSV-03 fejlesztéséhez. A DS Performance erőteljes csapatának fenntartásával és technológiájának fejlesztésével növeli a siker reményét a versenypályán. November 15-én elszállították a konténereket a versenyautókkal Hong Kongba a bajnokság első futamára. Közben a DS Performance mérnökei tovább fejlesztették a szoftvert és a pilóták a szimulátorban töltötték napjaikat. A DSV-03 ma már jobb előfeltételekkel rendelkezik, mint bármelyik másik autó a múltban, hogy a legjobb eredményeket érje el a versenyen.

ds-virgin-logo-white.png

A DS AUTOMOBILES cégről

A DS Automobiles egy francia márka, amely 2014 június 1-jén jött létre Párizsban. Célja a francia know-how képviselete a luxusautók szegmensében. A márka részesül a kiváló örökségből, a haladás, az innováció és az első osztályú minőség hordozója, melyet az első DS autótól örökölt, amely 1995-ben került forgalomba.

A célcsoportot azok az ügyfelek alkotják, akik módját keresik, hogy kifejezzék az egyéniségüket. A DS autók kínálata magába foglalja a következőket: DS 3, DS 3 CABRIO, DS 4, DS 4 CROSSBACK, DS 4S, DS 5, DS 5LS, DS 6 és DS 7 CROSSBACK. A sorozat modelljei a következőkben kiválóak: avantgárd design, kifinomult íz, minden részletre kiterjedő gondoskodás, fejlett technológia és csendes, dinamikus utazás.

A DS 7 CROSSBACK a 2017-es Genfi Autószalonon jelent meg először, a DS modellek új generációjának képviselőjeként. Rögtön felkeltette a figyelmet a "párizsi" eleganciájával és a kreatív újításaival. A legújabb modellek és a fejlett technológiák szerelmesei a korlátozott sorozatú DS 7 CROSSBACK La Première autót online, vagy a DS bevásárlóközpontokban és a DS bemutatótermekben biztosíthatják be, így az elsők között lehetnek, akik ezen kivételes autó kormánya mögé ülnek. A DS márkája határozottan elkötelezte magát amellett, hogy tartósan az élenjáró hibrid és elektromos autógyártók élén maradjon. 2019-ben piacra kerül a DS hibrid meghajtóegységgel felszerelt DS 7 CROSSBACK E-Tense.

A DS modellek a DS bevásárlóközpontokban, DS bemutatótermekben, vagy a Citroën értékesítési hálózatának más kijelölt helyszínein kaphatók. A DS tulajdonosa a híres DS WORLD PARIS üzleti központnak is. A modelljeinek támogatása érdekében a márka ONLY YOU exkluzív szolgáltatásokat is magába foglal, amelyeket a Párizsi Autószalon 2016-ban mutatott be.

Kövesse a márka összes híreit a www.DSautomobiles.com @DS_Official oldalon

A FIA Formula E bajnokságról:

A FIA Formula E bajnokság a világ első, kizárólag elektromos meghajtású monoposztok versenyszériája. Egyes versenyek közvetlenül a világvárosok központjában zajlanak, mint pl. Hongkong, Marrakech, Buenos Aires, Monaco, Párizs, Montreal vagy New York. A világbajnokság az autózás jövőjét mutatja be. Ez egy nagyszerű lehetőség arra, hogy a széleskörű közönségnek bemutassa az elektromobilitás és az alternatív energiaforrások terén elért legújabb innovációkat. Az elkövetkező évszakokban várható, hogy az irányzatok kiigazításai lehetővé teszik a gyártók számára, hogy a motor és az akkumulátor elemek fejlesztésére összpontosítsanak, ami a hétköznapi felhasználók elektromos autó szegmensében is szintén tükröződni fog.

resizer-video.png