formula-e-drivers.jpg

A csapat lovasok bemutatása

Miután csatlakozott a francia DS luxusautók gyártójához, a második szezonban a Virgin Racing csapatát átnevezték a DS Virgin-nek.

Miután az első két szezonban egy bizonyos, de valószínűtlen reménye  volt a címre, Sam Bird a harmadik évadban is tagja maradt a csapatnak. A szezon végén csatlakozott hozzá a brit lovas Alex Lynn a New York-i E-Prix versenyre. Mindkét versenyző a negyedik szezonban is marad.

A második szezonban a DS Virgin egyike volt annak a két csapatnak, amelyek gyors, de nehéz és nehezen kezelhető twin motorokat (kétmotoros megoldás közös meghajtó mechanizmussal, ford.megj.) használtak. A harmadik szezonban tehát egymotoros megoldást választottak.

Bár a márka viszonylag új volt, a DS egyáltalán nem volt újonc a WRC-ben (World Rally Championship), és a Virgin csapat már korábban is jelen volt a Motorsport bajnokságon a Brawn F1 szponzorálásán keresztül, amely az F1-t megnyerte, és az ugyanazon nevű csapat által két szezonban 2010-ben és 2011-ben.

SAM BIRD

Sam Bird három egymást követő évben a sorozat utolsó fordulójába került. Emellett elméleti esélye volt a győzelemre, de nem használta ki.

Sebastien Buemi és Lucas di Grassival együtt Bird azon három versenyzők közé tartozik, akik a Formula E eddig megszervezett három szezonális futamából legalább az egyikben sikerült győzni. Elsősorban a New Yorkban tanúsított dupla győzelme volt kiváló a futam harmadik szezonjában.

Bird 2002-ben kezdte pályafutását. A szakmai gyakorlat befejezését követően a Carlin Motorsporttól pénzügyi támogatást kapott a Formula BMW nyitószakaszaiban. Három győzelmet ért el, és az egyik legjobb kezdő versenyzőnek számított.

Bird a a következő szezonban a Formula BMW-ben versenyzett, ahol végül második lett. A neve megjelent a McLaren AUTOSPORT BRDC  díjazásra nevezett fiatal versenyzők szűkebb listáján.

Bird néhány évig a Formula Renault és British F3-ban versenyzett, majd részt vett a Williams F1 teszteléseiben, ahol a versenypályán tesztelte a kocsik aerodinamikáját. Végül átigazolt a Mercedeshez, és részt vett az ifjú tehetséges versenyzők versenyén Abu Dhabi-ban.

2013-ban Bird részt vett a GP2 versenyen, ahol a Russian Time csapattal csak nagyon kevés hiányzott a cím eléréséhez.

2017-ben Bird a Formula E-ben versenyzett. Emellett a Ferrari csap tagjaként részt vett a World Endurance Championship-en az AF Corse kocsijával.

Sam a Formula E környezetében mozgott e versenyfaj 2014 szeptemberi megalakulásától kezdve. Az első szezonban a brit Virgin Racing csapatban, majd a DS Performance csapathoz csatlakozva. Ez a kiváló sportoló mára a címért küzdő legjobb versenyzők egyikévé vált. Az elmúlt három szezonban Sam többször is a dobogón állt, vagy örülhetett a győzelemnek. Most sokkal inkább elszánt mint valaha, és minden tőle telhetőt megtesz annak érdekében, hogy a csapatát segítse.

Ön a Formula E egyik legtapasztaltabb pilótája. Tanúja volt a végbement fejlődéseknek. Mi a véleménye a verseny jelenlegi irányáról?  A Formula E-ben ott voltam az első naptól kezdve. El kell mondanom, hogy büszke vagyok arra, amit ez alatt a rövid idő alatt elértünk. Őszintén hiszek abban, hogy a Formula E-nek valós hatása van a fenntartható mobilitás gondolatának terjesztésére. Azzal, hogy az egyes versenyeket a világ nagyvárosaiban szervezi, azok légkörét rengeteg embernek hozza közelébe.

A három szezon alatt több versenyt megnyert és a dobogóra is többször felállt. Mik az elvárásai a 2017-2018-as szezontól? Az új szezon kezdete előtt mindig nagyon nehéz megjósolni, hogy mi történhet. A harmadik szezonra nagyon gondosan készültünk, és az utóbbi néhány versenyen nagyon jó eredményeket értünk el. Ezek szilárd alapot nyújtanak a 2017-2018-as szezonra való felkészüléshez. Másrészt a technikai területen a 2016-2017-es szezonban hozott intézkedéseket fogjuk finomítani, míg a többi csapat radikálisabb változások mellett döntött. Az, hogy az új szezonban mennyire leszünk sikeresek, nagyban függ attól, hogy a konkurens csapatok milyen lépéseket tesznek.

A Formula E-ben kulcsfontosságú az akkumulátorok energiafogyasztásának kezelése. Hogyan kezeli a saját energiáját a verseny napján? Ez egy nehéz nap. A tevékenységek közötti pihenések ideje nagyon rövid, ezért a versenyzőknek, nekünk, nagyon hatékonyan kell irányítani az energiánkat. Én magam odafigyelek arra, hogy mindig a pontosan meghatározott időben egyek, és betartom a folyadék-beviteli rendszert. Még annyit szeretnék  hozzátenni, hogy számos más versenyzővel együtt az FE pályákon a World Endurance bajnokság keretén belül sok állóképességi versenyen veszek részt. Ehhez meg kell őrizni az erőt és hatékonyságot akár 10 órán keresztül is!

rider-1.png

ALEX LYNN

Alex Lynn egy elismert bajnok és a legsokoldalúbb brit versenyző, aki a monoposto és sportkocsik versenyében egyaránt kiemelkedik. Megnyerte a Sebring 12 Hours versenyt, részt vesz a World Endurance versenyen és számos más endurance versenyen, mint a Le Mans, a Petit Le Mans és a Nurburgring 24 Hours, ahol ő a BMW Motorsport gyári lovasa. Ő a DS Virgin Racing helyettesítő lovas is a Formula E-ben, ahol minden versenyen részt vesz. Mint a GP3 korábbi bajnoka, Alex a tavalyi évben a DAMS francia csapatban versenyzett a GP2 sorozatban és háromszor nyert. Ő volt a Formula 1 Williams Martini Racing fejlesztői pilótája.

Alex a DSV-03 fejlesztői pilótája volt. A két New York-i ePrix versenyben tanúsított sikerei után, 2017 júliusában, a következő negyedik évad versenyzőcsapatának tagja lett. Alex a monoposto tapasztalt pilótája. Részt vett a GP2 és GP versenyeken. Nagyon aktív. A téli sportolást részesíti előnyben a nyári henyéléssel szemben. A saját kategóriájában a reménységekhez tartozik. Alex és Sam az egyetlen tiszta angol pár a versenypályán.

Több típusú versenyautó vezetésével van tapasztalata. Milyennek találja a Formula E-t a többi versenyággal összehasonlítva?

Úgy gondolom, hogy a Formula E nagyon szórakoztató és minden mástól eltér, amivel a motorsportban találkozhatunk. Szívesen elfogadom a kihívást, hogy beleüljek ezeknek az autóknak a pilótafülkéjébe, amelyek nem sok zajt okoznak, de látványosak és szórakoztatóak.

Ön próba pilóta volt, de a múlt szezonban New Yorkban két versenyen is részt vett. Az idén a DS Virgin Racing csapat versenyzője lett. Mit jelent ez Ön számára?

Büszke vagyok, hogy a DS Virgin Racing csapatot képviselhetem. Amikor tavaly fejlesztő pilóta voltam, lehetőséget kaptam arra, hogy sok napot töltsek a csapattal, és megmutassam, hogy a csapat javára akarom áldozni az időmet és energiámat. Még egyszer megismétlem: nagyon büszke vagyok arra, hogy tagja lehettem.

Hogyan készül az ePrixre? Aktívabb, és szereti ha az emberek körülveszik, vagy inkább egyedül van, és nyugalomra van szüksége a jobb összpontosításhoz?

Amikor felkészülök, sok időt töltök a csapattal - a szerelőtermekben és a szimulátorban. Nagyon fontos számomra, hogy együtt legyünk a versenynapon, hogy mindannyian a közös célra összpontosítsunk.

rider-2.png

resizer-video.png